Pages

Click Here For Cool HearBeat!

05 June 2012

Supplement Untuk Ibu Mengandung

Perlu ke supplement ni? Emm..Bila dah pregnant macam2 sakit yg datang..so sebab tu kita nak kena jaga juga badan ni..so semalam ekin p kat satu kedai kat cameron ni..survey2 ape supplement yg sesuai sambil2 nak ambil krim lempoyang yg dah lama ekin order..krim ni utk urut2 selepas bersalin..kata kawan memang super hot lah...terasa cam sauna...bagus utk org dalam pantang..tu yg ekin trus beli tu..benda yang bagus kan..

Masa mengandung ni banyak khasiat dan zat-zat yang diperlukan untuk ibu dan baby. so kena la banyak makan makanan yg berkhasiat. makanan yang mengandungi iron, asid folik dan macam2 lain untuk perkembangan otak bayi dan tubuh badannya.

Selalunya orang tua2 tak bagi kita makan ubat-ubat yang dibekalkan oleh klinik atau hospital tu. dorang kata kalau makan nanti baby jadi besar dalam perut?? Awal2 dulu memang ekin pun percaya tapi bila selalu search maklumat sebenarnya ia perlu..setiap vitamin yg diberi tu bagus utk perkembangan baby..

Antara yg ekin amal semasa mengandung setakat nila..

1. Makan buah delima - Macam2 khasiat (Baca sini)
2. Minum susu - Tiap2 hari ekin minum (Xboleh nk telan susu for preggy women tu..bau lain macam..tapi minum jugak susu..tapi susu ni la....xpe..janji susu..hihihi)


3. Amalkan pil spirulina

4. Amalkan kismis. (Ekin makan kismis coklat ni..hehe)

oh yaaa...plus, banyak2 kan minum air masak ye....

Sekarang still survey2 lagi nk makan ape utk kesihatan dalaman tubuh badan kat kedai Adeena Butik ni..

1 comment:

  1. salam ekin,
    saya pon ada gak mkn supplement mcm ekin. sy minum susu, kurma, habbatussauda...then anak ke dua ni saya try set mengandung shaklee. memang beza sgt rasanya sebelom dan selepas try. rasa bertenaga dan sihat. saya yg salu je sakit blakang n pinggang ni sesuai sgt makan set ni. jadi lega. kalau nak tau, jemputla datang bloh saya, http://seenicare.blogspot.com. kite boleh contact2 kat sana k.

    ReplyDelete